“Waves is the best, keep it going like this! prrrrrrr! 
Van vormgeving tot muziek, waarom Waves het beste feest is, 
is omdat het publiek zo dicht op de DJ/act staat. 
Dat maakt de beleving echt heel erg sick. 
Afgelopen seizoen ben ik almost elke editie aanwezig geweest 
en het was meer dan de moeite waard om tickets te halen.”

Bezoekersreactie, enquête 2016

 


Augustus 2013 benaderde BLIP Agency mij met de vraag of ik (toen nog vanuit Dubbel Zo Dwars) een nieuw clubconcept kon ontwikkelen voor poppodium Atak. BLIP was op zoek naar een nieuw elektronisch muziekconcept.

 Zo ontstond Waves, een mengeling van beats, future hiphop en RnB. Omdat deze genres zeer onderhevig zijn aan verandering is de naam Waves gekozen om de constante golf van vernieuwing te benadrukken. Samen met een team van vaste residents (.Motel24, L33, Danny vd Lugt) organiseer ik deze vooruitstrevende lituation nu al 4 seizoenen.

 Met het resident team denk ik na over de artistieke invulling van het concept. Samen met een vast promoteam (ruim 10 man) organiseren we de promo in en rondom Enschede.

Mijn rol
Voor Waves schreef ik het conceptplan en een marketingstrategie, ook ontwikkelde ik de eerste huisstijl. Voor seizoen 4 gaf ik samen met Bas van Os richting aan een restyling. Binnen Waves ben ik de schakel tussen boeker, Atak en de Waves teams. Naast het concept en de stijlontwikkeling ben ik verantwoordelijk voor art-direction, communicatie en projectmanagement.

Resultaat
• Ruim 1000+ followers op Facebook
• Waves is een springplank voor talent.
• Waves was onderdeel van festivals zoals ADE (Melkweg, Amsterdam), Gogbot en het Green Vibrations festival.
• Waves is niet alleen een feestje maar heeft ook de rol om creatieven in de regio samen te brengen door de inzet van beatcyphers en exposities.
• Internationale en landelijke bekendheid van Waves via Metro, 22tracks, Shouraisessions, Red Bull Studios en Red Light radio.
• Nationale- en Internationale boekingen op Waves van gerenommeerde labels zoals Stones Throw, Hit+Run, Soulection, HWW.
• Maandelijkse radioshow op Eekoethee radio.
• Jaarlijks evaluatie-en adviesrapport voor het nieuwe seizoen op basis van een bezoekersenquête, social mediastatistieken. Met het rapport geef ik richting aan de artistieke invulling en geef ik aanbevelingen voor verbeteringen.

Credits: Fotografie – Richard Jagt / Videoteaser – Digital Craftsman

Client Atak