Het is 2013, op een zomerse dag ergens eind juni loop ik van Saxion naar mijn huis toe (Het Janninkscomplex). Ik ben die middag in een euforische stemming, mijn scriptieverdediging is net een uur geleden achter de rug en ik weet dat ik na 4 jaar Saxion officieel mijn papiertje kan gaan halen! Cum laude zelfs!

Terwijl ik naar huis loop word ik tijdens deze wandeling geconfronteerd met een banier met een immens grote haan die ergens aan de zijkant van een pand hangt. Het is een uiting van Buro Blink/Blink interactive. Ze zoeken nieuwe mensen! Na een paar dagen besluit ik te reageren op een vacature als project manager. Een maand later kan ik op gesprek. En ow lawd! Ik word nog aangenomen ook!

Mijn rol
Vanaf September 2013 begin ik als project manager bij Blink Rijssen. Hier krijg ik al snel veel verantwoordelijkheid en coördineer ik alle communicatie uitingen van een groot winkelcentrum in Utrecht (The Wall). Binnen Blink Rijssen ontwikkel ik me ook als marketeer, iets wat me goed past. Strategie is een logisch gevolg van stappen en komt hier altijd tot stand op basis van data, dat bevalt me wel. Vervolgens wordt dit doorvertaald naar archetypes, ijkpersonen en middelen die in taal en beeld aansluiten bij het gekozen merk en de specifieke doelgroep.

VOLT
Vanaf 2015 gaat Blink Rijssen verder onder de vlag VOLT. Onder deze naam werk ik voornamelijk aan vastgoedprojecten van grote ontwikkelaars; denk aan een Volker Wessels, Reggeborgh, Nijhuis, Van der Ven bouw of een SDK Vastgoed. VOLT geeft hen adviezen over hoe zij het beste nieuwbouwprojecten kunnen vermarkten, maar voert vaak ook de campagne uit. Als project manager ben ik hier vaak de schakel tussen klant, ontwerper, fotograaf, copywriter en leveranciers.

Resultaat
• Tijdens deze functie werkte ik aan ruim 90 verschillende projecten. Dit waren voornamelijk opdrachtgevers uit de vastgoedsector, maar ook gemeentes, een festival (Fields of Joy), een grote busmaatschappij (Havi) en een winkelcentrum (The Wall).
• Voor diverse projecten schreef ik strategieën en bereidde ik met regelmaat inhoudelijk pitches voor.
• Vanuit strategie gaf ik richting aan de stijl en was ik veelal de schakel tussen strategie en ontwerp.
• Als een ware planningfetisjist werkte ik met veel verschillende projectmanagementtools zoals Basecamp, Harvest, Forecast, Trello, Asana en Teamweek..
• Voor diverse (social media) campagnes, brochures en magazines deed ik de coördinatie & drukwerkbegeleiding.
• Ik was verantwoordelijk voor de aansturing van verschillende freelancers (fotografen, copywriters, contentmarketeers), externe ontwerpbureaus en technische partijen. Vanuit diverse opleidingen van Saxion, ROC van Twente en het Cibap begeleidde ik stagiair(e)s.

Client VOLT