In het voormalige KPN gebouw in Amsterdam staan bijzondere dingen te gebeuren. Het KPN gebouw word omgedoopt tot The Ven, een ‘24/7-locatie’, waar de hele dag door iets te doen is. Er komen werkplekken en vergaderfaciliteiten, een health- en fitnesscentrum en een groot casino. Op de bovenste verdieping van het 45.000 vierkante meter omvattend complex wordt een restaurant met panoramisch uitzicht gevestigd. Yes! Ven Amsterdam, it’s HUGE!!

Jarenlang was ik actief blogger, het is de combinatie beeld(primair) en tekst(secundair) die voor mij werkt. Door de komst van Instagram maakte de content van vanz.nl een verschuiving door. Ik zag geen reden meer om lange verhalen te schrijven, ik deelde gewoon via Instagram (vaak in het moment) wat ik aan het doen was. Insta was een sneller medium, mijn feed begon te groeien. Mijn foto’s (vaak geschoten met iPhone) werden steeds beter, symmetrischer, strakker. De verhalen die voorheen op vanz.nl zouden komen deel ik ondertussen nog steeds, maar nu meer als een micro-blog.

Mijn rol
Mijn Insta foto’s zijn niet onopgemerkt gebleven voor de wereld. Met een ruime following van zo’n 1400+ followers is mijn Insta feed serieuze vormen aan het aannemen. Op een dag word ik daar benaderd door The Brave New Now, een advertising agency uit Amsterdam met mooie klanten zoals Aperol, Adidas en Nivea. Wanneer ze mij benaderen, zijn ze bezig met een campagne voor Ven Amsterdam.. Hiervoor zoeken zij naar kleurrijke beelden van Instagrammers die zij willen verwerken in online videoteasers. Qua opdracht sluit dat perfect aan bij mijn type foto’s. Ven & Van leek mij daarom wel een match, ik ben enthousiast! Voor deze campagne zijn uiteindelijk 12 van mijn foto’s ingezet in 3 verschillende videoteasers.

Credits: Video’s – Vincent Paolo