Vanz ordent één dag in de week onze chaos.
Ze zet onze projecten en to-do’s op een rijtje en verrijkt ons bij
onze creatieve processen. Het is ook volledig haar verdienste dat
wij zoveel van ons werk laten zien de laatste tijd.

Ze is door haar veelzijdigheid niet alleen een extra paar handen,
maar denkt mee met ons en is streng voor ons.
Precies wat Beeldgeneratie nodig heeft.”
#beeldgeneratiehartjevanz

Beeldgeneratie, 2017


Vorig jaar kwam ik tot de conclusie dat mijn creativiteit wel een extra boost kon gebruiken. Na 3 jaar fulltime bij VOLT besloot ik een dag minder te gaan werken. Zo ontstond er ruimte om mijn liefde voor design verder te ontplooien. Ik als yung padawan ging in de leer bij de Yoda’s van Beeldgeneratie. Zij zijn een te gek ontwerpbureau uit het prachtige Enschede en de masterminds achter de visuele identiteiten van o.a. Fooddock, NAXT, Mehrfaut en nog veel meer…


Mijn rol
Bij Beeldgeneratie creëer ik orde in de dagelijkse ontwerpchaos door wekelijks met hen een planning te maken. Zo krijgen zij scherp waar hun prioriteiten liggen en kunnen ze effectiever werken. Verder denk ik met ze mee bij de ontwikkeling van diverse concepten, ondersteun ik ze strategisch en pak ik hier en daar wat losse DTP-klusjes voor ze op. Ook zorg ik ervoor dat jij meer van hen hoort via de Beeldgeneratie social mediakanalen. Sinds mijn komst zijn ze meer ruimte gaan maken voor hun eigen branding. Door bijvoorbeeld een restyling van hun eigen merk door te voeren en het ontwerpen van hun nieuwe website.

Kortom: door mijn veelzijdigheid ben ik een extra paar handen! Zo krijgen zij meer ruimte om te doen waar ze goed in zijn. Doordat hun social media uit handen te nemen, dwing ik ze afscheid te nemen van hun bescheidenheid en eventuele verzendangst. De wereld krijgt eindelijk te zien wat voor een toffe dingen zij maken!

Resultaat
• Door een projectmatige aanpak van hun opdrachten is er beter in kaart waar hun prioriteiten liggen waardoor er meer deadlines gehaald worden.
• Omdat ik deel van hun traffic uit handen neem kunnen zij zich beter focussen op hun opdrachten.
• Bij het opstellen van offertes en het opzetten van campagnes ondersteun ik hen strategisch.
• Bij het ontwikkelen van concepten ondersteun ik hen in de brainstormfase.
• Op gebied van design word ik uitgedaagd om nog kritischer te kijken naar kleur & vorm.
• Wekelijks houd ik hun social media bij. Zo worden hun fans frequent gevoed met nieuwe content waarmee Beeldgeneratie aanbevolen kan worden bij anderen.
• Wanneer er een grote opdracht afgerond is vier ik hun successen door dit te delen op hun social media. Deze content is acquisitie voor de zakelijke markt, zo blijft Beeldgeneratie op de radar van potentials.
• Om Beeldgeneratie meer op de kaart te zetten houd ik actief awards en competities in de gaten passend bij hun werk. Zo kwamen zij o.a. op de shortlist van de Communicatie Arts Illustration competition.
• Beeldgeneratie heeft door de inzet van gerichte hashtags o.a. exposure gekregen op populaire Instagram accounts. Door de inzet van gerichte content groeide de following en de betrokkenheid van fans wordt steeds groter.