Next Prev
 

Menu

Op zoek naar Yoda…

Augustus 2016 kondigde ik aan meer ruimte te gaan maken voor creativiteit. Maar hoe ik dat in de tussentijd heb ingevuld, daar heb ik eigenlijk vrij weinig over verteld. Stil gestaan heb ik in iedergeval niet. Dat kon ook niet want er waren genoeg paden om in te slaan. Hieronder blik ik terug en vertel ik je graag wat meer over wat ik in de tussentijd gedaan heb…

Als ik weer eens vastloop, spar ik graag even… Dat deed ik vorig jaar ook weer eens… Op een avond had ik een date met de homies van Handstand Consultancy. We dronken wat gemberthee in het Bolwerk en ze zeiden me dit; als je weet waar je goed in wil worden moet je gewoon gaan onderzoeken wie Yoda voor je is. Ik als Starwars fangirl was meteen getriggerd en hing aan hun lippen… Ze vertelde verder, als je Yoda gevonden hebt kan hij of zij door kennisdeling je in hyperspeed vooruit beamen. Ik ging naar huis, dacht na en ging maar opzoek naar die Yoda. Op zijn Vanitiaans zat ik daar weer dagen over na te denken. En ik kwam er niet uit… Like, who the f- is deze magische Yoda? Ik ging maar wat mediteren… Toen besefte ik me dat ik eigenlijk al 1 dag in de week bij Yoda op kantoor zat. Op gevoel had ik eigenlijk al best wel goed besluit genomen. En dat was om vanaf september een dagje per week als duizendpoot mijn skills in te zetten bij de homies van Beeldgeneratie.

Beeldgeneratie is een te gek ontwerpbureau, zij zijn baas in het maken van visuele identiteiten. De toko word gerund door een awesometastic duo die ik zojuist gedegradeerd heb tot twee oude kleine mannetjes met Jedi super powers. In mijn ‘does it spark joy ‘queeste, zocht ik een manier om meer te experimenteren met mijn creativiteit. Ik zocht een manier om mezelf creatief uit te dagen en gelukkig vond ik wat ik nodig had in mijn eigen netwerk! Zij daarentegen zochten een extra paar delicate handen om meer werk te kunnen verzetten. Een perfecte match dus! Bij Beeldgeneratie zit ik in een designdriven omgeving waarin ik word uitgedaagd om heel kritisch te kijken naar kwaliteit, kleur en vorm. Ook verruil ik zo nu en dan mijn Macbook met echt ouderwets handwerk en dat voelt goed. Verder creëer ik orde in hun chaos door ze te ondersteunen met projectmanagement. Andere dagen help ik ze als DTP-er. Ook zorg ik er wekelijks voor dat jij meer van hun werk kan bekijken via de Beeldgeneratie social media kanalen (Facebook / Instagram).

Het belangrijkste wat ze mij leren is eigenlijk niet design an sich. Nee, het belangrijkste wat zij mij leren is om zo dicht mogelijk bij jezelf te blijven! Dat is iets waar moed voor nodig is, iets waar je Bold voor moet zijn. Ze herinneren me eraan dat het beste werk toch echt ontstaat als je met mensen werkt waar je een werkelijke klik mee hebt. In een designproces wat altijd sneller en sneller moet gaan door de vraag van opdrachtgevers nemen ze de tijd om de allerbeste afwegingen te maken. Zodat alle eventuele open ontwerpkieren afgedicht zijn. Hun eindproduct is daarom altijd weloverwogen awesome (mijn mening).

Het afgelopen half jaar bij Beeldgeneratie ging over dicht bij jezelf blijven, niet te snel gaan, te reflecteren en paden te kiezen die passen als een prachtig gestileerd maatpak. Omdat ik een langere periode met ze gewerkt heb, kon ik echt wat met ze opbouwen. En dat heeft zijn vruchten afgeworpen! Mijn opdracht zou vorige week eindigen, maar is nog even verlengd. En gelukkig maar! Deze Padawan zou al dat moois wat nog komen gaat voor geen goud willen missen. Yoda komt denk ik niet als 1 persoon, maar kan er voor je zijn in verschillende vormen. Ik ben in iedergeval blij dat ik in de afgelopen maanden 2 Yoda’s gevonden heb… Ik ben vooruit gebeamed! Beeldgeneratie FTW!