Next Prev

Menu

NYC: dag 1

Vannochtend ben ik rond half 8 van huis gegaan om een trein te halen. Dit keer niet omdat ik weer eens in de weer was voor een productieklusje en met spoed naar Budgetcam moest.. Nee, vandaag ben volledig bepakt en bezakt de trein ingestapt om richting Schiphol te gaan. Dit voor mijn allereerste Vanz freelance klus. Ik heb dit niet aangekondigd op mijn social media maar deze blog update schrijf ik vanuit een hostel in de Big Apple. De komende week werk ik als freelance fotograaf bij Powered By new Arts in New York. Well isn’t that amazing Bob!

Eenmaal aangekomen op het vliegveld zie ik als snel de andere mensen van Powered. Het leuke is dat er mensen uit verschillende steden meegaan voor deze trip. De groep bestaat uit nieuw arts docenten en projectleiders… Rond een uur of 1 gaan we boarden inclusief bodyscan alles… Eenmaal in het vliegtuig is alles wel chill… Ik heb een leuk plekje bij het raam waardoor ik de hele vlucht door wolkjes kan checken. Ik met mijn hoogtevrees vind dit spannend, leuk en eng tegelijk. De hele reis naar New York heb ik alleen maar films en series gekeken. De Heineken ontvoering, Graffiti wars(King Robbo), The simpsons, Madmen daarmee ging de tijd snel voorbij… Eten en drinken bij KLM was geweldig geregeld. We kregen veel en het was goed voormekaar… Mijn vlucht gaat erg voorspoedig. Niks geen engige turbulentie alles gaat erg smooth en we komen rond 21:00 Nederlandse tijd aan.

Zodra we aankomen wordt alles een beetje gaar in het vliegtuig moesten we een formulier invullen die in kaart brengt waar je blijft en wat je in States gaat doen. Vervolgens moeten alle mensen die aankomen dit formulier bij de douane laten zien.. En dat was vrij tragisch.. Wij kwammen de gate uitlopen en liepen een grote hal binnen met allemaal rijen met mensen die goedkeuring wouden voor het formulier. Het eerste wat ik vervolgens hoor is een semi-hysterisch vrouw die constant naar de menigte aan het roepen is”AGAINT THE WALL” “AGAINT THE WALL”. Wij moesten niet in foullieerpose tegen de muur aan gaan staan.. Maar dit was haar manier om te zeggen dat ze  ruimte wou te maken voor de nieuwe mensen die de hal binnen kwamen lopen. Yes very akward…

Vervolgens konden we zeker een uur in de warme hal wachten… Wat weer vrij cliche aan die hal was dat overal Amerikaanse vlaggen hingen… Ik heb er zeker drie gezien… Nadat we er eindelijk met zijn allen doorheen zijn kunnen we onze bagage eindelijk ophalen en kunnen we naar ons hostel.. Die reis was een beleving opzich.. Zo waren wij met de groep aan het wachten in de centrale hal en dat viel blijkbaar op. Meteen kwamen er drie verschillende Pakistaniers/Indiers op ons af die ons “limo-rides en bus-rides” wouden aanbieden naar Manhattan.. Zogenaamd cheaper dan de metro… Ahuh…

Wij pakten uiteindelijk de aitrtrain en de metro… En ik zal je zeggen dat is een beleving opzich! Als je de airtrain neemt vanuit het vliegveld richting Manhattan moet je langs de wijk Queens… Daar zal je meteen geconfronteerd worden met ordelijkheid van de Amerikaanse straten. Tevens zag ik in Queens iets vreselijk patriotisch… Boven de wijk was een inmens grote vlaggenstok gemaakt met een grote wapperende Amerikaanse vlag die boven de helft van de wijk uitkomt… Jaa lieve mensen, welkom in Amerika! Bij Jamaica station stappen wij over op de metro… Als we het metrostation uitlopen bij 53th street zie ik het New York zoals ik het ken uit films… De wolkenkrabbers en het verkeer komt me tegemoet, ik ben gearriveerd.. Ik kan het niet geloven! Maar toch is het zo! Ik ben in New York!

Later in het Hostel zie ik ook Mark, Collin en Tim. Ben blij dat ik ze in New York te ontmoeten. In de avond doen we nog een korte tour, we gaan langs grand central, times square en the empire state building.. Tot zover kan ik alleen nog maar zeggen dat New York is zoals je het verwacht qua hektiek geluiden en architectuur! Je kent het alles al van de films.. Tot nu toe zijn alle cliches nog bevestigd..

Leuk:
– 7 dagen metrocard voor maar $29
– epische pizzaslice voor maar 2,50

Dag 1 / Dag 2 / Dag 3 / Dag 4 /Dag 5 /Dag 6 /Dag 7 / Dag 8