Next Prev
 

Menu

New Perspectives: bruggen slaan voor Museum Boijmans van Beuningen

In het kader van meer freelance klussen willen doen zei ik het afgelopen ja tegen een klus voor Museum Boijmans van Beuningen. Via de amazing Gyonne (Counter narratives, TENT, Concrete blossom) kon ik als strateeg en content marketeer aanhaken in een team creatives voor een project genaamd New Perspectives. New Perspectives is een videoserie done by de bazen van Fisuals waarin negen uiteenlopende jongeren in vier verschillende musea in gesprek gaan met een rolmodel uit hun eigen stad.

De videoserie komt voort uit een samenwerking tussen Museum Boijmans Van Beuningen Rotterdam, Van Abbemuseum Eindhoven, Fries Museum Leeuwarden en Centraal Museum Utrecht. Het doel van New Perspectives is om een verbinding te maken tussen kunst en MBO studenten. Aan de hand van een merkstrategie, adviseerde ik de musea met welke tone of voice zij het project het beste kunnen profileren en creëerde ik al hun online content. En met succes, al snel krijgen we als team terug dat de campagne voor het Boijmans op social 1537 likes heeft opgeleverd en 307.495 weergaven heeft gegenereerd. Ook is de beoogde doelgroep bereikt! Ze zijn blij en wij ook!



” Voor mij ontstaan de beste dingen
wanneer ik me gelijkwaardig
onderdeel voel en wanneer de
werkethos overeenkomt.”



New Perspectives leerde me veel over samenwerking. Voor mij ontstaan de beste dingen wanneer ik me gelijkwaardig onderdeel voel binnen een team en wanneer de werkethos overeenkomt (de manier van werken en de energie die iedereen er individueel insteekt). Omdat ik op persoonlijk vlak ook al bezig was om in 2019 meer musea te bezoeken sloot deze klus perfect bij mij aan. Via New Perspectives leerde ik dat grote instituten vaak over meer geld en middelen beschikken om iets op te zetten, maar daardoor hebben ze niet meteen een middel voor coolness in handen. Authenticiteit is niet te koop. Gevoel voor goede smaak is iets wat je niet leert op school of koopt in de winkel. Het komt enkel met de jaren door dingen te doen en te ervaren. Precies de reden waarom freelancers zoals wij op zo’n project worden gezet. Onze meerwaarde is die freshness!

De grootste win van New Perspectives was mij betreft de samenwerking binnen het team. Niet alleen de mensen voor de camera maar ook achter de camera gingen een ontmoeting aan. De onderlinge energie van het team bleek een goede basis te zijn voor te gekke gesprekken en leverde nieuwe vriendschappen op. Over samenwerkingen gesproken, ik bracht dit jaar ook weer Freshness naar Enschede door Waves weer even terug te brengen. Een urban clubconcept wat ik al organiseer sinds 2013. Met 3 producties in Poppodium Metropool, een samenwerking met Broodje Aap en een Micro Waves op mijn dakterrad was het weer een lekker jaar. Daarover snel meer…


Wil je trouwens mijn updates ontvangen straight in je mailbox? Schrijf je dan in voor Van mail. Over een tijdje wil ik weg van de socials dus dit is sowieso een goed idee om alvast te doen als je in contact met me wil blijven.